Gå direkte til innhold
Resepsjonist ved Thon Hotel Opera

Thon Hotels er bransjevinner i Sustainable Brand Index 2020

Thon Hotels er kåret til hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i Norge.

 - Vi topper listen over hotellbransjens mest bærekraftige merkevare under årets Sustainable Brand Index. Dette er vi svært glad for og viser at det gode arbeidet vi gjør blir verdsatt og lagt merke til, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.  

Thon Hotels har over 70 hoteller i Norge og har de siste årene hatt et stort fokus på blant annet avfall og matsvinn, energi, etiske krav til leverandører og inkluderende arbeidsliv. 

Olav Thon Gruppens bærkraftsrådgiver, Anders N. Rylander, er glad for den gode nyheten. 

- Vi jobber systematisk med bærekraft, og det føles godt at forbrukerne gjenkjenner og anerkjenner dette arbeidet. Dette skal vi bruke som inspirasjon og motivasjon til å utvikle bærekraftsarbeidet vårt videre, sier Rylander.  

 

Thon Hotels engasjerer seg

Siden 2012 har Olav Thon Gruppen og Thon Hotels vært en del av FN-initiativet Global Compact som jobber med blant annet menneskerettigheter, anti-korrupsjon og miljø.   

Alle egeneide Thon-hoteller er Miljøfyrtårnsertifisert og vi har ansatte som jobber kontinuerlig med å redusere energiforbruk og matsvinn.   

Som en av Norges største hotellkjeder er Thon Hotels en døråpner til arbeidslivet for mange uten utdannelse eller arbeidserfaring. Inkludering, mangfold og videreutvikling av unge talenter i reiselivsbransjen er viktige fokusområder. Thon Hotels samarbeider med Ringer i Vannet, Pøbelprosjektet og NAV.  

Thon Hotels er eid av Olav Thon Stiftelsen som igjen bidrar med støtte til forskning, undervisning og samfunnsnyttige formål. 

Samfunnsansvar

Vi tar vårt samfunnsansvar seriøst og bidrar med aktivt miljø- og samfunnsengasjement. For å lese mer, trykk her.