Thon Hotels kåret til hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i Norge

Thon Hotels blir ansett som hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i Norge i 2024.

Resepsjonist ved Thon Hotel Opera

Utmerkelsen ble tildelt Thon Hotels gjennom Sustainable Brand Index™, Europas største uavhengige merkevareundersøkelse med fokus på bærekraft.

Gründeren av SBI, Erik Elvingsson Hedén, sier følgende om årets prisvinner: 

- Thon Hotels tar tilbake førsteplassen i hotellbransjen i år. Det kommer blant annet av at kundene er veldig positive til Thon Hotels’ arbeid med bærekraft og sosialt ansvar. Forbrukerne legger merke til jobben som gjøres for å ha et mer miljøvennlig forbruk, redusere matsvinn, og for det sosiale ansvaret og engasjementet Thon Hotels har for inkludering og mangfold.

Thon Hotels har over 80 hoteller i Norge og har de siste årene hatt et stort fokus på blant annet avfall og matsvinn, energi, etiske krav til leverandører og inkluderende arbeidsliv. 

Thon Hotels engasjerer seg

Siden 2012 har Olav Thon Gruppen og Thon Hotels vært en del av FN-initiativet Global Compact som jobber med blant annet menneskerettigheter, anti-korrupsjon og miljø.   

Alle egeneide Thon-hoteller er Miljøfyrtårnsertifisert og vi har ansatte som jobber kontinuerlig med å redusere energiforbruk og matsvinn.   

Som en av Norges største hotellkjeder er Thon Hotels en døråpner til arbeidslivet for mange uten utdannelse eller arbeidserfaring. Inkludering, mangfold og videreutvikling av unge talenter i reiselivsbransjen er viktige fokusområder. 

Thon Hotels er eid av Olav Thon Stiftelsen som igjen bidrar med støtte til forskning, undervisning og samfunnsnyttige formål. 

Samfunnsansvar

Vi tar vårt samfunnsansvar seriøst og bidrar med aktivt miljø- og samfunnsengasjement. For å lese mer, trykk her.

Relatert innhold

Avtalekode

Dette gir deg tilgang til avtalepriser der det er tilgjengelig.

Vennligst tast inn firmanavn.
Vennligst tast inn avtalenummer.