Gå direkte til innhold
Konferansegjester til lunsj i hotellrestauranten Scala

Konferansegjestene forteller: Slik blir vi ivaretatt hos Thon Hotels

Vi i Thon Hotels streber etter å arrangere trygge konferanser med gode smitteverntiltak, som ivaretar sikkerheten til våre kurs- og konferansegjester.

I lys av situasjonen med covid-19 følger Thon Hotels alle pålegg, anbefalinger og råd fra norske helsemyndigheter. Du som besøkende kan være sikker på at sikkerheten til våre gjester og ansatte er vår høyeste prioritet. Under har vi samlet noen tilbakemeldinger fra våre kurs- og konferansegjester den siste tiden.

Konferansevert i resepsjonen på Thon Hotel Opera

Finans Norge: - Stamgjester som er like fornøyde som alltid!

Daniel Andersson, kurs- og seminarleder for Finans Norge, forteller at de føler seg trygge og at alle smitteverntiltak blir iverksatt ved sine arrangementer hos Thon Hotels.

– Vi er stamgjester ved Thon Hotel Oslo Airport og har der vært der ca. 5 ganger i måneden de siste 5 årene. Vi er veldig fornøyde med arrangementer vi har holdt på hotellet, og vi er veldig fornøyd nå også. Vi føler oss trygge når vi er på hotellet i forhold til alle koronatiltak som er blitt iverksatt. Det føles trygt og godt – slik vi alltid har opplevd å være gjest her, sier han.

– Møterommet var profesjonelt satt opp for oss. Vi fikk hver vår frukttallerken med müsli og småkaker ved ankomst. I restauranten ble vi plassert med god avstand ved hvert vårt bord. All mat ble servert til bordet. De ansatte på hotellet er proffe, fleksible og hjelpsomme. Vi føler oss sett som kunde, og jeg anbefaler Thon Hotel Oslo Airport som konferansehotell, avslutter Andersson.

Konferansegjester med avstand og enkel servering

OUS: - Ingenting var overlatt til tilfeldighetene

Oslo Universitetssykehus valgte Thon Hotels som lokasjon for sitt møte, og Hanne Frantzen, Lederassistent ved sykehuset, forteller følgende om arrangementet og fokuset på smittevern:

– Vi ble tatt imot av flere hyggelige konferanseverter på Thon Hotel Opera. De var positive, hjelpsomme og service minded. Det var plassert desinfeksjonsmiddel flere steder både i felleslandskap og utenfor konferanserommene, og det var flott at vi fikk et ekstra stort rom selv om vi ikke var så mange - slik at vi kunne sitte med god avstand, forteller Frantzen.

– Ved hver plass i konferanselokalet var det satt inn en tallerken flott innpakket i cellofan. Dette var et flott tilbud da man ikke kan ha vanlig pausesnacks ute i pauseområdet. For øvrig var det fint at de to gruppene som var på besøk denne dagen ble plassert i forskjellige etasjer slik at det ikke ble for mye folk på et sted, fortsetter hun.

– Istedenfor buffet var det lagt opp til en velsmakende 3-retters lunsj i hotellrestauranten Scala, der det var dekket bord med god avstand til hverandre. Kelnerne var hyggelige og på tilbudssiden. Vi ble tatt god tatt imot og ivaretatt. Her var ingenting overlatt til tilfeldighetene når det gjaldt smitteverntiltak m.m., avslutter Frantzen.

Konferansegjester rundt spisebord i hotellrestauranten

PostNord: - Første gang vi har opplevd så god luftkvalitet!

Trine Sand, Executive Assistant i PostNord AS, forteller hvorfor de valgte å møtes fysisk på Thon Hotels:

– Vi pleier å møtes jevnlig, og følte at behovet for å treffes er større nå i disse tider. Vi har mange digitale møter hvor alle sitter på hvert sitt kontor eller hjemme. Å holde fysiske møter er dermed enda viktigere nå, og det føltes trygt og godt å være på Thon Hotel Storo, forteller hun.

– Vi fikk veldig god service og ble fulgt godt opp av de ansatte. På møterommet den første dagen var vi 15 personer og vi hadde god plass. Under topplederforumet ønsket vi også å ha noe sosialt. Vi fikk uteservering på en skjermet takterrasse som tilhørte en av suitene. Hotellrommene var veldig freshe og fine, forklarer Sand.

– Maten var god og serveringen var svært ryddig. Frokosten ble servert på tallerken, og lunsjen servert til bordet. Pauseserveringen var porsjonspakket i plast og ble satt ut på bordene. Den andre dagen var vi 40 personer i en storsal. Det er første gang vi har opplevd så god luftkvalitet, noe som gjorde at vi ikke ble trøtte - selv etter en lang dag med mange møter, utdyper hun.

Kursleder som holder foredrag foran deltakerne

Organisasjonen ADHD Norge: - Stort møterom tilrettelagt for smittevern

Gry Lunde, Generalsekretær hos ADHD Norge, arrangerte et møte på Thon Hotel Oslo Airport, og sier følgende om arrangementet:

– Vi hadde et møte med seks personer og ble svært godt ivaretatt under hele møtet. Møterommet var stort og tilrettelagt for smittevern, all mat og snacks var porsjonspakket og det var satt ut antibac både i flasker og servietter rundt i rommet. Konferanseverten var svært tilgjengelig under hele møtet, og vi anbefaler dette hotellet for andre som ønsker å avholde møter som imøtegår smittevernhensynene.

Håndsprit-stasjon ved inngangen til konferansesalen

Norsk Landbruksrådgiving: - Middagen og frokosten imponerte!

– Vi holdt vårt årsmøte med 50 personer på Thon Hotel Oslo Airport. På forhånd var vi spente siden dette var vårt første store fysiske arrangement etter nedstengingen, og  vi skulle følge smittevernreglene. Roen som de hotellansatte utøvde gjorde at vi kunne senke skuldrene og det ble en veldig fin opplevelse, forteller Tone Budde Erichsen, Seniorrådgiver i Norsk Landbruksrådgiving.

– Det var tydelig at alle ansatte visste hva de skulle gjøre og at de var godt drillet på rutinene. Det var tydelig avstandsmarkering i resepsjonen, godt med antibac i  hotellet og vi satt i en stor møtesal med ett bord til hver slik at vi alle hadde god plass. En ren ønskesituasjon, fortsetter hun.

– Vi var godt fornøyd med teknologien i møterommet og hjelpen vi fikk med det tekniske. Middagen og frokosten imponerte. Matserveringen opplevdes trygg, og pausematserveringen var smart innpakket i porsjonspakninger. De ansatte på hotellet var veldig hyggelige, og det var tydelig at de som var på jobb trivdes og gjorde alt de kunne for gjestene. Alle var utrolig løsningsorienterte. Tusen takk for gode og trygge rammer rundt årsmøtet. Vi kommer gjerne tilbake, avslutter Erichsen.

Konferansevert og gjester på Scala Restaurant

Fleksible lokaler og god plass

Thon Hotels har konferansehoteller over hele Norge. Våre møterom og konferanselokaler finnes i ulike størrelser og kan tilpasses behovet til arrangøren. Våre hoteller har store fellesarealer slik at det er enkelt å holde avstandsanbefalingene til helsemyndighetene. Vi følger alle bransjenormer og veiledere for håndtering av smittevern fra Folkehelseinstituttet.

Bestill deres neste konferanse nå - med fleksibel kansellering.

Høy kvalitet på matopplevelsene

Vi vet at gode matopplevelser er viktig for våre konferansegjester, og Thon Hotels tilbyr både pausemat og servering av lunsj og middag. Energigivende pausemat som frukt, smoothie og søtsaker vil serveres fra buffet på en smittevernsforsvalig måte. Kaffe og te vil naturligvis være tilgjengelig utover dette til enhver tid.

Vi tilbyr lunsjservering ved bordet eller i møterommet. Hotellets smakfulle lunsj vil servere i henhold til gjeldende smittevernsregler. Våre kokker bruker ferske og lokale råvarer, og tilpasser selvsagt maten dersom konferansegjester skulle ha matallergier eller andre spesielle ønsker.

Les mer om smittevernstiltakene våre her. 

Matservering i Scala Restaurant

Relatert innhold