Gå direkte til innhold

Thon Hotels

Prisdryss til Thon Hotels

Jubelen står høyt i hotelltaket hos Thon Hotels om dagen. Hotellene har vunnet flere priser, har blitt kåret til Norges favoritthoteller, de er nominert til årets hotell og årets hotellkjede - og gjestene gir toppkarakterer på Tripadvisor.

Utsikt fra THon Hotel LofotenVINNERHOTELL: Thon Hotel Lofoten er nominert som årets hotell i Norge og vant førsteplassen i Norges beste frokost-konkurransen. Thon Hotel Lofoten ble også kåret til Årets Matgledebedrift 2016.

I år er Thon Hotel Lofoten nominert til prisen som årets hotell i Norge, og Thon Hotels er nominert som årets hotellkjede i forbindelse med årets Grand Travel Awards.

I tillegg har fem Thon-hoteller kommet med på topp ti listen i kåringen over Norges favoritthoteller som reisebyrået Berg-Hansen offentliggjorde i januar 2017. Førsteplassen og andreplassen gikk til Thon Hotel Rosenkrantz Oslo og Thon Hotel Lofoten.

-  Denne kåringen er basert på evalueringer av våre kunder om deres vurdering av hotellopphold bestilt gjennom Berg-Hansen. Samlet har det kommet inn over 60.000 hotellvurderinger i 2016.  Vi ser at våre kunder setter pris på de grepene Thon Hotels har gjort de siste årene. Hele fem av ti hoteller på favorittlisten er et Thon-hotell. Det er bare å gratulere Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo som er kåret til favoritthotellet blant våre kunder, sier Hotell & Ferie-leder hos Berg-Hansen, June Aronsen Jakola.

Fikk pris av næringsministeren
Thon Hotel Lofoten og hotelldirektør Erik Taraldsen fikk også Nordnorsk Markedsføringspris 2017 for deres innsats i Nord-Norge. Prisen ble delt ut av næringsminister Monica Mæland.

– Vi er utrolig stolte over å motta denne prisen. Vi jobber hele tiden med å sette nordnorsk mat og kulturopplevelser på verdenskartet, og vi er opptatt av å vise frem det beste Nord-Norge har å by på til gjestene våre. Det er godt å se at arbeidet vi gjør blir verdsatt og lagt merke til. Det betyr mye for alle oss som jobber på hotellet, sier Taraldsen.

Thon Hotel Lofoten og Thon Hotel Rosenkrantz Oslo kapret også første- og andreplassen i Twinings-konkurransen, Norges beste frokost, høsten 2016. Frokostbuffetene hos Thon Hotels bugner over av økologiske og hjemmelagde spesialiteter.

- Frokosten treffer folk i hjertet. En dame kom inn i restauranten igjen etter at hun hadde sjekket ut og fortalte at hun synes frokosten var fantastisk og at det var den beste frokosten hun noen sinne hadde spist, sier kjøkkensjef ved Thon Hotel Lofoten, Stian Haugnes.

Thon Hotel Lofoten ble også kåret til Årets Matgledebedrift av TINE i oktober.

- Service, bruken av lokale råvarer og atmosfæren er helt fantastisk på Thon Hotel Lofoten, forteller mat- og drikkeansvarlig ved Thon Hotels, Martin Land.

Norges beste frokost på Thon HotelsPRISBELØNNET FROKOST: Thon Hotels vant både første- og andreplass i konkurransen om å servere Norges beste frokost i 2016.

Gjestenes favoritt
Atmosfæren er også noe gjestene legger merke til hos Thon Hotels. Nyoppussede Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo og i Bergen topper begge listene over de mest populære hotellene på nettstedet Tripadvisor.com - hvor folk selv skriver hotellanmeldelser. Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo har også blitt kåret til turistenes favoritt, «Traveller’s Choice».

- Et fantastisk hotell i Oslo. Jeg nøt virkelig oppholdet mitt på dette hotellet som har både moderne design og en veldig hyggelig betjening. Det var det perfekte stedet å komme tilbake til og slippe unna kulden. Sengen var superkomfortabel også. Frokosten er helt sensasjonell, skriver en gjest på Tripadvisor.com.

Oppusset rom på Thon HotelsNYTT DESIGN: Thon Hotels har brukt over én millard kroner på oppussing av hotellrom, resepsjoner, lobbyer, restauranter, treningsrom og fellesarealer.

Pusset opp for 1,3 milliarder
Oppussingen av frokostsaler, hotellrom, konferansesentre, lobbyer, barer og restauranter er noe Thon Hotels har brukt mer enn 1,3 milliarder på det siste året. Designansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga, har i samarbeid med interiørarkitekt Trond Ramsøskar stått bak prosjektet.

- Gjestene våre har allerede tatt godt i mot det nye designet. Vi har fått positiv tilbakemelding på oppussingen, og ser at mange blir mer og mer opptatt av design og atmosfære når de reiser. Vi ønsker å gi gjestene våre en spesiell og hyggelig opplevelse når de bor på våre hotell, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.