Thon Hotels

Du er her: Thon Hotels / Thon Member / Medlemsbetingelser

Medlemskap

  • Programmet Thon Member er lagt opp som en elektronisk basert tjeneste. Medlemmet har tilgang til sin medlemsinformasjon; herunder poengsaldo, transaksjonsoversikt og medlemsprofil via «Min side». Medlemmet logger seg inn på «Min side» ved hjelp av sitt unike brukernavn og passord på thonhotels.no/.com/.be
  • Thon Hotels er medlem av Global Hotel Alliance (GHA), og nye medlemmer til Thon Member blir automatisk også medlem av det internasjonale lojalitetsprogrammet GHA Discovery
  • Medlemskommunikasjonen i Thon Member foregår primært via internett eller elektronisk post. Medlemmer kan reservere seg mot å motta elektronisk post fra Thon Member via egen avmeldingslink i nyhetsbrevet, på «Min side», eller Medlemsservice på telefon 815 555 66
  • Medlemskap i Thon Member og GHA Discovery er gratis.
  • Som medlem av Thon Member og GHA Discovery vil du motta fordeler på alle GHAs hoteller over hele verden. Les mer på gha.com.
  • Thon Member tilbyr separate fordeler som kun er gjeldende på Thon Hotels egne hoteller i Norge, Sverige, Belgia og Nederland.
  • Thon Member og GHA Discovery er personlige medlemskap og kan kun benyttes av innehaveren av medlemskapet.  
  • Medlemskort sendes for nivåene Platinum og Black
  • Thon Member-kortet kan ikke benyttes i kombinasjon med andre bonuskort, foruten SAS EuroBonus
  • Medlemmer av Thon Member som også er medlem av SAS EuroBonus kan velge om de ønsker å motta ordinære Thon Member-poeng eller 500 SAS EuroBonus-poeng per opphold.
  • Misbruk av medlemskapet kan føre til at Thon Member sier opp medlemskapet, og at opptjente poeng blir slettet.
  • Endringer av kontaktinformasjon, interesser, preferanser og passord kan gjøres på «Min side» på thonhotels.no/member, eller ved å kontakte Medlemsservice på telefon 815 555 66 eller member@thonhotels.no.
  • Ved utmelding fra Thon Member blir alle poeng slettet. Poeng kan ikke overføres til et annet medlem eller til andre bonusprogram. Oppsigelse av medlemskap må skje skriftlig til member@thonhotels.no.
  • Thon Member forbeholder seg retten til å endre gjeldende regler og fordeler, og å avslutte fordelsprogrammet.

Tilbake til toppen

Medlemsnivåer

  • Thon Member har 3 nivåer:
    - Gold: Nivået som alle nye medlemmer starter på.
    - Platinum: Minimum 10 netter i løpet av inneværende år. Oppfylles ikke kravet om 10 netter i løpet av inneværende år, vil Platinum-medlemmer legges på Gold-nivå.
    - Black: Minimum 30 netter i løpet av 12 inneværende år. 
  • Beregningen av medlemsnivå baseres på kalenderår, og oppgradering av nivå skjer fortløpende når medlemmer når minimumskravet som beskrevet over. Derimot vil nedgradering og fornyelse av nivå kun skje i februar hvert år.
  • Medlemmet beholder sitt nivå i 12 måneder etter oppgradering.

Tilbake til toppen 

Opptjening av poeng

  • Ved førstegangs innmelding gis 1 500 poeng i velkomstbonus.
  • Medlemmet gis rett til opptjening av poeng fra innmeldingsdato.
  • Det kan ta opp til 5 dager før poeng vises i din medlemsprofil
  • For hoteller i Brussel opptjenes poeng når prisen for overnatting er lik eller overstiger følgende satser;
    - Thon Hotel Brussels City Center: € 80
    - Thon Hotel Brussels Airport: € 80
    - Thon Hotel Bristol Stephanie: € 100
    - Thon Hotel EU: € 120
    - Stanhope hotel: € 120
  • Det er medlemmets ansvar å oppgi sitt medlemsnummer ved bestilling av opphold, samt ved innsjekk eller utsjekk på hotellet for å få poeng registrert på sin medlemskonto.
  • På overnattinger som kvalifiserer for opptjening av poeng får medlemmene 1 000 poeng per overnatting på Thon City og Thon Conference. På Britannia Hotel i Tronheim, Hotel Bristol og Thon Hotel Opera i Oslo, og Stanhope Hotel, Thon Hotel EU og Hotel Bristol Stephanie i Brussel, får medlemmene 1 500 poeng per overnatting. Overnattinger på Thon Budget gir 800 poeng.
  • Alle ordinære priser og avtalepriser (for bedrifter og organisasjoner) gir rett til bonusopptjening.
  • Det gis ikke bonuspoeng ved gratisnetter, bonusovernattinger, overnattinger booket via tredjeparts websider (som f.eks. hotels.com, expedia.com, booking.com, Coop Hotellkupp m.v), turoperatører, overnattinger i forbindelse med avtaler om langtidsleie (mer enn 20 netter), crew, sponsorpriser eller andre spesialavtaler.
  • Medlemmer av Thon Member har mulighet for opptjening av 500 airmiles-poeng fra SAS EuroBonus per opphold. Velg mellom Thon Member- og SAS EuroBonus-poeng.
  • Det gis ikke poeng om man ikke møter opp til bestilt overnatting
  • Ved markedskampanjer gjelder egne regler for bonusopptjening. Disse fastsettes av Thon Hotels i hvert enkelt tilfelle.
  • Det er kun én person per benyttet rom som opptjener poeng.
  • Det er kun medlemmer av Thon Member som kan opptjene poeng. Poeng opptjenes kun for egen overnatting, dvs. for 1 rom og 1 person. Ved betaling av andres opphold, opptjenes ikke poeng. Poeng opptjenes derimot uavhengig av hvem som betaler for oppholdet.
  • Etterregistrering av poeng kan kun skje på grunnlag av gyldig dokumentasjon som hotellregning, faktura eller kredittkortregning. Bekreftelse på bestilt opphold er ikke gyldig dokumentasjon. Dette må skje senest 6 måneder etter at oppholdet fant sted. Kontakt hotellet hvor overnattingen fant sted eller Medlemsservice, telefon 815 555 66 eller member@thonhotels.no, for etterregistrering av poeng.

Tilbake til toppen

Poengenes gyldighet

  • Poeng forfaller automatisk 3 år etter opptjening, mens poeng opptjent før 1. mars 2010 har 5 års gyldighet.
  • Poengsaldo kan kontrolleres på MinSide, og synliggjøres også på de månedlige nyhetsbrevene.
  • Ved uttak benyttes de eldste poengene først.
  • Hvis programmet avvikles, slettes kontohavers saldo uten kompensasjon.

Tilbake til toppen

Medlemsfordeler

  • Avhengig av hvor mange netter du bor på Thon Hotels i løpet av året, vil du som medlem av Thon Member være på ett av de tre nivåene Gold, Platinum eller Black. Når antallet netter tilsier det vil du oppgraderes, og med det få enda flere fordeler.
  • Nedgradering gjøres hvert år i februar måned.
  • Les mer om alle fordelene på disse sidene.

Tilbake til toppen 

Uttak av poeng

  • Bestilling av bonusopphold gjøres via Medlemsservice på telefon 815 55 566 eller member@thonhotels.no, senest dagen før ankomst. Bestilling kan også gjøres direkte til det hotellet du ønsker å bo på.
  • Ved bestilling skal det opplyses at det gjelder bonusovernatting.
  • Walk-in-bestillinger kan ikke betales med poeng.
  • Det er avsatt et begrenset antall hotellrom for bonusuttak. Det kan være ledige rom i andre priskategorier selv om rom avsatt til bonusuttak er fullbooket.
  • Antall bonuspoeng trekkes fra medlemmets Thon Member-konto umiddelbart ved bestilling
  • Bestilte bonusopphold kan endres eller avbestilles i henhold til hotellets avbestillingsregler. Ved uteblivelse vil Thon Hotels belaste poengene for oppholdet som var bestilt.
  • Bonusovernatting kan benyttes av medlemmets nærmeste familie og venner uten at medlemmet overnatter, såfremt medlemmet bestiller overnattingen selv via Medlemsservice.
  • To eller flere medlemmer kan ikke legge sammen poeng eller overføre poeng til en annens kort, for på den måten å oppfylle grensen for uttak. Bonuspoeng kan ikke benyttes som delbetaling, og kan ikke tas ut i kontanter.
  • Informasjon om kontoforhold gis kun til medlemmet selv via Medlemsservice på telefon 815 555 66, eller ved å logge seg inn på «Min side» på thonhotels.no, og oppgi medlemsnummer og passord.

Tilbake til toppen 

Skatteplikt

  • Privat bruk av bonuspoeng som er opptjent i jobbsammenheng regnes som skattepliktig inntekt og skal oppgis til skattemyndighetene.

Tilbake til toppen

Generelle vilkår

  • Programmet Thon Member er lagt opp som en elektronisk basert tjeneste. Medlemskommunikasjon foregår derfor primært via internett og elektronisk post.
  • Thon Hotels er del av Global Hotel Alliance, og medlemmer av Thon Member blir automatisk også medlemmer av GHA Discovery ved innmelding etter 20.05.2014. Medlemmer innmeldt før denne dato må gi sitt samtykke.
  • Thon Member registrerer medlemmets navn, adresse og hotellovernattinger (inkl. hotellnavn, dato for overnattingen, døgnpris, hotellkonsept  (Budget, City, Conference), overnattingsformål etc. Informasjonen inngår i medlemmets profil og benyttes til å tildele bonuspoeng. I tillegg kan medlemmet selv oppdatere sin medlemsprofil med interesser og preferanser knyttet til hotellopplevelsen. Denne informasjonen inngår i medlemsprofilen og benyttes til å skreddersy relevante tilbud til medlemmene. Thon Member benytter kun informasjon som medlemmet selv aktivt har gitt oss, og det er mulig å reservere seg mot nyhetsbrev både på «Min side» og via link i nyhetsbrevene
  • Ved aksept av medlemskap i GHA Discover vil medlemsinformasjon som nevnt i punktet over vil bli tilgjengeliggjort for Global Hotel Alliance (GHA). GHA benytter denne informasjonen til å skreddersy og sende relevante tilbud og informasjon til sine medlemmer. Via avmeldingslink i hvert nyhetsbrev er det mulig å melde seg av disse nyhetsbrevene.
  • Det tas forbehold om trykkfeil i publisert materiale og endringer av fordeler, rabatter og priser.
  • Thon Hotels forbeholder seg retten til å gjøre endringer i Thon Member-programmet, og å oppdatere medlemsbetingelser og vilkår.

Tilbake til toppen 

Tvister

  • Ved eventuelle tvister om regler i Thon Member gjelder norsk lovgivning. Tvister avgjøres ved norske domstoler.

Tilbake til toppen

Finn ledig hotell

Søk etter ledig rom på et av våre hoteller i Norge, Sverige, Belgia og Nederland.

Rom 1

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 2

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 3

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 4

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 5

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 6

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 7

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 8

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 9

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Finn eller avbestill reservasjon

For å finne reservasjonen, trenger du reservasjonsnummeret ditt. Finn reservasjon.

Prisgaranti

Vi garanterer den laveste prisen på alle Thon-hoteller når du booker på våre nettsider. Se betingelser og les mer om vår prisgaranti.

Hjelp!

Står du fast? Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Få de beste tilbudene først

Meld deg på vårt nyhetsbrev, og få våre beste tilbud først.