Du er her: Thon Hotels / Om Thon Hotels / Presse / 2014 / Thon Hotel Bergen Airport i ny drakt..

Thon Hotel Bergen Airport har brukt hele 2013 til en omfattende renovering av alle hotellets gjesterom, møterom, restaurant og uteområder. Hotellets lobby og Restaurant Lindbergh er bygget om og utvidet for å skape mer plass for gjestene.

Alle vinduer er skiftet, balansert ventilasjon installert og bedre belysning bidrar til et betydelig bedre inneklima. Det er lagt vekt på å skape en hyggelig og imøtekommende atmosfære ved hotellet. Interiøret og fargene er friske og spennende, hovedfargene som er gjennomgående ved hotellet er limegrønt, orange og rosa.

Hotellets restaurant, Restaurant Lindbergh, har fått utvidet sin kapasitet, og har fått et flott uteområde som gjestene kan benytte en fin sommerdag.

Hotellet legger vekt på lokal mat og drikke og har allerede et godt innarbeidet navn hva konfirmasjoner, årsdager og representasjoner angår.

- Det er stor stas for oss å kunne ta imot gjester til nytt hotell. Vi som vært med under prosessen og har sett hvordan hotellet steg for steg har forandret seg, har gledet oss veldig til å vise frem det moderne kurs-og konferanse hotellet vi har i dag, sier Siren Dale Steffensen, hotelldirektør på Thon Hotel Bergen Airport.

- Vårt største hotell i Hordaland har nå en helhetlig og frisk fremtoning etter en meget vellykket renovering, sier Morten Thorvaldsen, adm. dir Thon Hotels. – Jeg er veldig glad for den helhetlige jobben som designansvarlig og interiørarkitekten gjør på alle kjedens renoveringsprosjekter, avslutter Thorvaldsen.

Designansvarlig i Olav Thon Gruppen er Sissel Berdal Haga og ansvarlig interiørarkitekt er MNIL Trond Ramsøskar.

Om Thon Hotel Bergen Airport
Thon Hotel Bergen Airport har i dag 247 røykfrie rom, restaurant og selskapslokaler. Hotellet er et av Bergens største konferansehotell, og kan tilby møter og konferanser fra 2–250.

Thon Hotels har i tillegg til Thon Hotel Bergen Airport ytterligere 3 hoteller i Bergen; Thon Hotel Rosenkrantz, Thon Hotel Bergen Brygge og Thon Hotel Bristol Bergen. I tillegg har kjeden Thon Hotel Sandven i Nordheimsund.

Fakta om Thon Hotels
Thon Hotels er en del av Olav Thon Gruppen med over 60 hoteller i Norge, 1 hotell i Sverige,
5 hoteller og 3 leilighetshoteller i Brussel og 1 hotell i Rotterdam. Thon Hotels er den tredje største hotellkjeden i Norge. Kjeden er inndelt i tre konsepter; Budget, City og Conference.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

• Siren Dale Steffensen, hotelldirektør Thon Hotel Bergen Airport, tlf 90 56 02 65
  • Morten Thorvaldsen, administrerende direktør Thon Hotels, tlf. 92 69 77 05