Du er her: Thon Hotels / Om Thon Hotels / Presse / 2014 / Jorunn Pile er ny direktør på nyrenoverte Thon Hotel Sandven

På hotellets nye rom er interiøret holdt i friske vårlige farger. I de eldre delene av hotellet har man etterstrebet å beholde den originale stilen. Spisesalen er original, men har fått oppgradert buffet og hotellet kan skilte med helt nytt kjøkken.

Jorunn Pile har bred matfaglig kompetanse, og har lang erfaring fra restaurant og turistnæringen. Hun har blant annet vært prosjektleder for etableringen av merkevaren “Hardangermeny’’, og vært daglig leder for Hardingasete Kurs og Konferansesenter. I de siste årene har Jorunn drevet sitt eget cateringselskap og holdt foredrag innen ernæring. Jorunn er utdannet kokk, i tillegg er hun ernæringsfysiolog og har tatt reiselivsfag ved Høgskulen i Telemark. Jorunn Pile er 53 år og bor i Øystese, hun tiltrer stillingen 1.mars 2014.

- Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på oppgaven som hotelldirektør på Thon Hotel Sandven. Hotellet er nettopp blitt ferdig renovert og jeg er overbevist om at gjester vil like det vi har å tilby. Siden jeg er over gjennomsnittet interessert i mat vil jeg ha stort fokus på og videreutvikle restauranten på Thon Hotel Sandven med ekte og lokal hardangermat. Jeg håper  at vi blir et hotell for lokalbefolkningen, og at de vil bruke hotellet til små og store begivenheter eller bare komme innom for en kopp kaffe, sier Jorunn Pile.

- Det er hyggelig å ønske Jorunn velkommen til Thon Hotels. Hun får ansvaret for et spesielt hotell med store muligheter og jeg er sikker på at hun er rett person for jobben, sier Morten Thorvaldsen, administrerende direktør i Thon Hotels

Om Thon Hotel Sandven
Thon Hotel Sandven har eksistert siden 1857 og har i dag 102 gjesterom, 3-roms leiligheter og ulike lokaler for kurs og konferanser.  Hotellet ligger ved Hardangerfjorden i Norheimsund sentrum, ca. 1 times biltur fra Bergen. Thon Hotel Sandven har to fløyer. Den ene delen har 25 leiligheter som har flott utsikt mot Folgefonna og Hardangerfjorden. Den andre delen har 46 hotellrom og 3 konferansesaler.

Thon Hotels har i tillegg til Thon Hotel Sandven ytterligere 4 hoteller i Hordaland, alle beliggende i Bergen; Thon Hotel Bergen Airport, Thon Hotel Rosenkrantz, Thon Hotel Bergen Brygge og Thon Hotel Bristol Bergen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

• Morten Thorvaldsen, administrerende direktør Thon Hotels, tlf. 92 69 77 05
  • Jorunn Pile, hotelldirektør Thon Hotel Sandven, tlf: 92 29 29 58