Du er her: Thon Hotels / Om Thon Hotels / Presse / 2012 / Kaldt design på ICEBAR OSLO: Opplev Arktis under isen

Temaet i det nye iskunst-designet er det rike dyrelivet på Arktis. Publikum og gjester inviteres ned til havdypet for å bli nærmere kjent med de utryddingstruede artene i isødet.

I avslappende omgivelser, i ett med elementene, sitter du i møbler av is, mens du nyter en frisk cocktail fra et glass laget av ren naturis, midt i Oslo sentrum.

Unik vannkvalitet
Kunstnerne Mikael Nille Nilsson og Sofi Ruotsalainen har igjen tryllet vann til praktfulle skulpturer. I seks dager har de jobbet med 54 tonn naturis, og formet resultatet på ICEBAR OSLO. En hel isvegg med fiskestimer og en blekksprutsofa er noe av det som venter de nye besøkende.

For iskunstnerne Nilsson og Ruotsalainen er kun det beste materialet godt nok. Også denne gangen er det vann fra den kjente Torneelven i Lappland i Sverige som er omformet til is. Elven er kjent for sin spesielle renhet, og på grunn av sin spesielle sammensetning blir det ikke luftbobler når vannet fryses til is.

Støtter WWF
ICEBAR OSLO støtter WWF og alle som besøker den nye isbaren kan også gi sin støtte til WWF. Pengene går uavkortet til WWF’s prosjekter i Arktis.

ICEBAR OSLO har vært et naturlig stoppested for både turister og folk i hovedstaden siden åpningen i 2009. Baren byr på en annerledes opplevelse, og er et populært stoppested både for jobbarrangementer eller til en annerledes en fredagsdrink.

For mer informasjon, vær vennlig og kontakt:

Daglig leder Joachim Langebrekke Larsen, ICEBAR OSLO by ICEHOTEL, tlf: 92 69 76 26.

Om ICEHOTEL
ICEHOTEL er en av Nord-Europas mest kjente landemerker. Lokalisert 200 km nord for polarsirkelen i Jukkasjärvi, har selskapet blitt kjent for sin innovative kunst i is og snø. Tilreisende fra hele verden besøker Jukkasjärvi for å se krystallklar is fra Torneelven som benyttes som byggemateriale for kunst og større konstruksjoner – i Sverige så vel som internasjonalt.

ICEBAR by ICEHOTEL er et franchise-konsept som per i dag har etablert seg i København, Tokyo og Oslo. I Oslo driftes konseptet av Olav Thon Gruppen. Du finner mer informasjon om ICEBAR OSLO her: http://www.icebaroslo.no/