Du er her: Thon Hotels / Om Thon Hotels / Presse / 2010 / Thon Hotels utvider sin hotellportefølje i Trondheim.

Hotellet har en unik beliggenhet midt i hjertet av byen, og består av 81 rom som sto ferdig nyoppusset i 2009.

Avtalen innebærer at hotellet blir markedsført under Thon Hotels profil. Hotellets nye navn blir Thon Hotel Prinsen fra 01.11.10. Rune Sagen vil fortsette i rollen som direktør for hotellet.

- Thon Hotels har lenge vært på utkikk etter et konferansehotell i Trondheim. Prinsen Hotell har en av Trondheims største konferanse- og selskapsavdelinger, og bidrar til at vi nå kan tilby et komplett utvalg av hoteller i denne viktige byen, sier Administrerende direktør Morten Thorvaldsen i Thon Hotels.

Thon Hotel Prinsen blir en del av konseptet Conference, som består av profesjonelle konferansehoteller med lang erfaring i å skreddersy arrangementer, kurs og konferanser. Thon Hotels har fra før av Budget-hotellet Thon Hotel Trondheim og City-hotellet Thon Hotel Gildevangen i Trondheim.

- Vi har over mange år hatt et godt samarbeid med Thon Hotels gjennom våre Egon Restauranter , og er svært glade for at Prinsen Hotell blir en del av Thon Hotels som landsdekkende, profesjonell hotellkjede, sier Roger Halshamn, i Norrein-gruppen, som eier driftsselskapet.

Fakta om Thon Hotel Prinsen
Hotellet består av 81 moderne  rom og innehar en av Trondheims største kurs- og konferanse-avdelinger. For selskaper og banketter er det plass til 450 personer i eget lokale. Hotellet har et godt restauranttilbud med blant annet  Egon Restaurant, byens eldste pub, Kieglekroa og byens nye Fine Dining Restaurant; ELD Restaurant og Bar, som åpner januar 2011. Det er gratis trådløst nettverk på hele hotellet og gode parkeringsmuligheter.