Du er her: Thon Hotels / Om Thon Hotels / Presse / 2010 / Klar for ny ICEBAR

ICEBAR OSLO by ICEHOTEL har lokket tusenvis av både Oslo-folk og tilreisende til Kristian IVs gate siden åpningen i november i fjor. En sentral del av ICEBAR-konseptet er at temaet endres én gang i året og ledende designere inviteres til å skape et helt nytt interiør og skulpturer.

28. oktober åpner baren igjen etter å ha foretatt sitt første hamskifte. Temaet er Northern Most Attitude, ifølge daglig leder Joachim Langebrekke Larsen symbolisert med humor og rock n´roll. Og – på tross av at det er brukt 10 tonn mer is enn forrige gang – mer varme.

– Designere har en veldig figurativ måte å uttrykke seg på, og er opptatt av hvordan mennesker møter hverandre. Det nye interiøret byr også på flere detaljer, sier Langebrekke Larsen.

Chaplin møter Lappland

Bak endringen står den svenske designduoen Thoms & Nilsson.  Industridesigneren Jens Thoms Ivarsson og fjerde generasjon steinskulptør Mats Nilsson har jobbet sammen også om ICEBAR i Tokyo, København og London, og ishotellet i Jukkasjärvi.

Alt fra vegger til bardisk, møbler, skulpturer  og til og med glass og tallerkener er laget av is fra Torneelven i Lappland i Sverige. Sitater fra kjente personer som Charlie Chaplin pryder veggene.

Mer is, mindre sikt

– Baren er mer romdelt enn tidligere. Gjestene skal kunne oppleve ulike deler av baren for seg og oppdage nye detaljer underveis, slik at besøket gir en større totalopplevelse. Den økte mengden is gir også en mer utpreget isfølelse, selv om det ironisk nok blir mindre gjennomsiktig, sier Joachim Langebrekke Larsen.

Isbaren i Oslo ble verdens tredje og største ICEBAR by ICEHOTEL da den åpnet i samarbeid med Thon Hotels i fjor høst.

Om ICEHOTEL

ICEHOTEL er en av Nord-Europas mest kjente landemerker. Lokalisert 200 km nord for polarsirkelen i Jukkasjärvi, har selskapet blitt kjent for sin innovative kunst i is og snø. Tilreisende fra hele verden besøker Jukkasjärvi for å se krystallklar is som benyttes som byggemateriale for kunst og større konstruksjoner – i Sverige så vel som internasjonalt.ICEBAR by ICEHOTEL er et franchise-konsept som per i dag har etablert seg i København, Tokyo og Oslo.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Daglig leder Joachim Langebrekke Larsen, ICEBAR OSLO by ICEHOTEL, tlf: 92 69 76 26.