Thon Hotels

Du er her: Thon Hotels / Hjelp

Spørsmål om hotellene

Når kan jeg sjekke inn på hotellet?
Når må jeg sjekke ut av hotellet?
Hva er aldersgrensen for å bo alene hos Thon Hotels?
Har dere gratis trådløst internett?
Hvilke parkeringsmuligheter finnes ved hotellene?
Er hotellene tilpasset rullestolbrukere?
Kan jeg ta med hund eller katt når jeg bor hos dere?
Er førerhund tillatt på deres hoteller?
Er røyking tillatt på hotellrommene deres?

Når kan jeg sjekke inn på hotellet?

Du kan sjekke inn fra kl. 15.00.

Når må jeg sjekke ut av hotellet?

Utsjekk fra hotellet må skje senest kl. 12.00 på avreisedag. *
* Unntak er Thon Hotel Vettre, hvor utsjekk må skje senest kl. 10.00 på avreisedag.

Hva er aldersgrensen for bo alene hos Thon Hotels?

Du må være over 18 år for å bo alene på Thon Hotels sine hoteller.

Har dere gratis trådløst internett?

Hos alle våre hoteller i Norge får du gratis trådløs internett-tilgang opp til en hastighet på 1Mbps. Mot et tillegg i prisen kan du oppgradere til en hastighet opp til 3Mbps. Hos våre hoteller i Sverige, Belgia og Nederland får du internett-tilgang mot et tillegg i prisen.

Hvilke parkeringsmuligheter finnes ved hotellene?

Alle våre hoteller har ulike parkeringsmuligheter. Informasjon om parkeringsmuligheter finner du på hotellets egen side, under menyvalget ”Finn veien”. Dersom du ikke finner informasjon om parkering her, ta direkte kontakt med det aktuelle hotellet.

Er hotellene tilpasset rullestolbrukere?

De fleste av våre hoteller har handicaprom og/eller handicaptilpassede rom tilgjengelig. Se hotellets egen side, under menyvalget ”Om rommene”. Vi jobber aktivt for å kunne tilby våre gjester et miljø som oppfyller kravene om universell utforming. For mer informasjon om fremkommelighet, ta direkte kontakt med det aktuelle hotellet.

Kan jeg ta med hund eller katt når jeg bor hos dere?

Våre hoteller har ulik praksis og ulike muligheter når det gjelder kjæledyr. Ta direkte kontakt med hotellet du ønsker å bo på. Et tilleggsgebyr for kjæledyr må påberegnes.

Er førerhund tillatt på deres hoteller?

Førerhund er selvsagt tillatt på alle våre hoteller, og det vil ikke tilkomme tilleggsgebyr for dette.

Er røyking tillatt på hotellrommene deres?

Røyking er forbudt på våre hotellrom, med unntak av røykerom dersom hotellet tilbyr dette. I tilfeller hvor røyking forekommer på våre røykfrie hotellrom, vil det bli ilagt et tilleggsgebyr ved utsjekk.

Spørsmål om bestilling og kansellering

Er frokost inkludert i prisen?
Hva regnes som barn hos Thon Hotels?
Hvilke korttyper aksepterer dere?
Hva betyr "fleksibel pris"?
Hva betyr "Thon WebDeal"?
Når kan jeg senest kansellere et opphold?
Hvorfor får jeg ikke til å forhåndsbetale på nett når jeg bruker Mac?

Er frokost inkludert i prisen?

Frokost er inkludert i prisen på alle våre hoteller i Norge og Sverige. På våre hoteller i Brussel og Rotterdam, kan du velge om du ønsker frokost inkludert ved bestilling.

Hva regnes som barn hos Thon Hotels?

Barn er definert som opp til og med 12 år.

Hvilke korttyper aksepterer dere?

På forhåndsbetaling via våre nettsider aksepterer vi Visa og MasterCard. I tillegg aksepterer våre hoteller American Express, Diners Club og BankAxept.

Hva betyr ”fleksibel pris”?

”Fleksibel pris” betyr at oppholdet ikke er forhåndsbetalt, og kan kanselleres. Alle rom som bestilles med ”fleksibel pris” regnes som ikke-garanterte reservasjoner. Ikke-garanterte reservasjoner holdes til kl. 16.00 ankomstdagen. Ikke-garanterte reservasjoner kanselleres etter kl. 16.00. Dersom du forventer å komme etter kl. 16.00, vennligst ta kontakt med hotellet før ankomstdato for å stille garanti for din reservasjon.

Hva betyr "Thon WebDeal"?

"Thon WebDeal" er en tilbudspris som kun kan bestilles fra våre nettsider. Prisen kan være utilgjengelig i enkelte perioder.

Når kan jeg senest kansellere et opphold?

  • Dersom oppholdet ikke er forhåndsbetalt, må kansellering av oppholdet må skje senest innen kl. 16.00 ankomstdag.
  • Dersom oppholdet er forhåndsbetalt, og annet ikke er spesifisert i prisbestemmelsene, er kansellering tilgjengelig i 24 timer fra bestillingen ble gjort.
  • Dersom oppholdet er forhåndsbetalt, og ankomstdato er dagen etter at bestillingen ble gjort, er kansellering tilgjengelig i 4 timer etter at bestillingen ble gjort.

Dersom en garantert reservasjon ikke kanselleres innen fristen anses dette som no-show, og oppholdet faktureres gjesten.

Hvorfor får jeg ikke til å forhåndsbetale på nett når jeg bruker Mac?

Dette er et problem som er relatert til BankID, som er en standard sikkerhetsløsning de fleste norske banker og betalingsleverandører benytter seg av. Mac-brukere opplever ofte at tastetrykk ikke blir registrert i BankID. Enkelte brukere rapporterer at dette problemet kan omgås ved å enten oppdatere siden (Eple/funksjonstast + R) eller ved å trykke tilbake-knappen i nettleseren, og så fremover-knappen igjen. For mer informasjon, se BankID sine egne sider.

Spørsmål om konferanser, selskap og julebord

Hvor finner jeg enklest en oversikt over hoteller med konferanse- og selskapsfasiliteter?
Er det kun Conference-hoteller som har konferansefasiliteter?
Kan jeg arrangere bryllup, konfirmasjon og andre typer selskap hos Thon Hotels?

Hvor finner jeg enklest en oversikt over hoteller med konferanse- og selskapsfasiliteter?

Den enkleste måten å finne konferansehoteller som passer ditt behov, er ved å foreta et konferansesøk på våre konferansesider.

Er det kun Conference-hoteller som har konferansefasiliteter?

Nei. Flere av våre City-hoteller har gode konferansemuligheter, i tillegg til vårt hotell på Skeikampen. Våre hoteller i Brussel har også flotte kurs- og konferansefasiliteter.

Kan jeg arrangere bryllup, konfirmasjon og andre typer selskap hos Thon Hotels?

Ja, vi har flere hoteller med fasiliteter som egner seg godt for ulike typer selskap. Den enkleste måten å finne et hotell som passer ditt behov, er ved å foreta et søk på våre konferansesider.

Spørsmål om Thon Member

Hvordan kan jeg bli medlem i Thon Member?
Hva er GHA Discovery?
Vil Thon Member bestå?
Blir jeg automatisk medlem av GHA Discovery?
Koster det noe å bli medlem i Thon Member og GHA Discovery?
Hvilke fordeler har jeg som Thon Member?
Hvor mange poeng opptjener jeg per natt?
Hvordan kan jeg sjekke hvor mange bonuspoeng jeg har?
Får jeg Thon Member-poeng selv om jeg glemmer å ta med kortet ved innsjekk?
Kan jeg etterregistrere poeng?
Hva kan jeg bruke poengene mine på?
Hvordan går jeg frem for å bruke poengene mine?
Hvor lang tid i forveien må jeg bestille for å kunne benytte meg av bonuspoeng?
Har poengene mine utløpsdato?
Når får jeg tilsendt nytt kort?
Når må jeg bestille for å benytte bonuspoeng?
Hvordan oppdaterer jeg medlemsprofilen min?
Kan jeg dele medlemskort med ektefelle/samboer?
Kan bonuspoeng gis til to personer som deler rom? 
Kan andre bruke mine bonuspoeng?
Kan jeg forlenge gyldighetsdatoen på mine oppsparte poeng?
Hvis jeg betaler for flere enn ett rom, får jeg bonuspoeng selv om jeg ikke bor på det aktuelle rommet selv?
Kan jeg avbestille et bonusopphold?
Hvis man ikke har nok bonuspoeng til en overnatting, kan man delbetale?
Jeg har glemt passordet mitt. Hva gjør jeg?

Hvordan kan jeg bli medlem i Thon Member?

Du kan melde deg inn med eget innmeldingsskjema som du finner i resepsjonen på hotellene, eller du kan registrere deg på våre nettsider.

Hva er GHA Discovery?

Thon Hotels er del av den internasjonale hotellalliansen Global Hotel Alliance (GHA), og GHA Discovery er fordelsprogrammet til GHA

Vil Thon Member bestå?

Ja, Thon Member er fortsatt fordelsprogrammet til Thon Hotels. Som medlem av GHA har vi inkludert fordelene fra GHA Discovery i tillegg til våre egne, og gir med det fordeler og gjenkjennelse over hele verden. Som medlem får du fordelene du kjenner fra mer, men mange flere i tillegg.

Blir jeg automatisk medlem av GHA Discovery?

Alle nye medlemmer til Thon Member etter 20/5-2014 blir automatisk GHA Discovery-medlem i tillegg til Thon Member. Eksisterende medlemmer må gi sitt særskilte samtykke via MinSide, direkte til hotellet eller via Medlemsservice.

Koster det noe å bli medlem i Thon Member og GHA Discovery?

Nei, medlemskapet er helt gratis.

Hvilke fordeler har jeg som Thon Member?

Fordelene i Thon Member er mange. Vi har tre medlemsnivåer: Gold, Platinum og Black. Ditt medlemsnivå avhenger av hvor ofte du bor på Thon Hotels, eller et av andre hotellene som er tilknyttet GHA. Høyere medlemsnivå gir deg flere fordeler. Som Thon Member får du fordelene du kjenner fra før, samt en rekke nye og spennende som du også får i resten av verden. For en fullstendig oversikt, se "medlemsnivåer" på Thon Member-siden .

Hvor mange poeng opptjener jeg per natt?

Thon Budget 800 poeng
Thon City 1 000 poeng
Thon Conference *) 1 000 poeng
Thon Hotels i Brussel og Rotterdam ***) 1 000 poeng
*) Oslo, Hotel Bristol og Thon Hotel Opera 1 500 poeng
***) Brussel, Stanhope Hotel og Hotel Bristol Stephanie

1 500 poeng

Thon Member-poeng opptjenes utelukkende hos Thon Hotels, og ikke på noen av de andre kjedene som er tilknyttet GHA.

Hvordan kan jeg sjekke hvor mange bonuspoeng jeg har?

Du kan sjekke din bonussaldo ved å logge deg inn som Thon Member og gå til "ditt medlemsskap". Databasen oppdateres én gang i døgnet. Dine siste bonuspoeng vil være synlig senest 48 timer etter utsjekk.

Får jeg Thon Member-poeng selv om jeg glemmer å ta med kortet ved innsjekk?

Ja, alt vi trenger er ditt gyldige medlemsnummer i Thon Member

Får jeg fordeler også på andre GHA-hoteller?

Ja, du får fordeler basert på hvilket nivå du er på. Se Medlemsnivåer for en komplett oversikt over dine fordeler.

Hva er egentlig GHA?

GHA er en forkortelse av Global Hotel Alliance, som er verdens største allianse av uavhengige hotellkjeder. GHA tilbyr per mai 2014 mer enn 450 hoteller i 63 land over hele verden. Medlemmer av Thon Member og GHA Discovery vil med det kunne oppleve eksotiske og luksuriøse destinasjoner vi tidligere bare kunne drømme om. Fremtredende kjeder i GHA er Kempinski, Omni, PanPacific, Marco Polo, Doyle Collection og Tivoli, foruten våre venner i First Hotels. Les mer om GHA, og la deg inspirere, på deres hjemmesider.

Får jeg gode tilbud på epost?

Som medlem av Thon Member og GHA Discovery vil du motta relevante og gode tilbud, skreddersydd for deg, fra begge to i separate nyhetsbrev. Om du skulle ønske å ta en pause fra nyhetsbrevene vil du fortsatt være medlem, selv om du benytter deg av avmeldingslinken i nyhetsbrevene, eller oppdaterer MinSide. Om du f.eks velger å melde deg av nyhetsbrevene fra GHA, vil du fortsatt kunne motta nyhetsbrev fra Thon Member.

Nyhetsbrevene fra Thon Member vil fortsatt være i norsk språk, mens det fra GHA Discovery vil være på engelsk. Derimot vil du som medlem av Thon Member se at nyhetsbrevet er merket med Thon Hotels-logo.

Kan jeg nå tjene og bruke poeng hos First Hotels?

Det er riktig at First Hotels også er medlem av GHA, men Thon Member-poeng kan kun opptjenes og brukes hos Thon Hotels. Derimot vil overnattinger hos First Hotels, og alle andre GHA-medlemshoteller, bli inkludert i opptellingen av kvalifiserte netter. Slik kan du oppgraderes til høyere nivåer, selv når du er på reise i utlandet.

Får jeg nytt medlemsnummer?

Eksisterende medlemmer, innmeldt før 20/5-2014, vil få nytt medlemsnummer ved samtykke til også å bli GHA-medlem. Så snart du takker ja til GHA Discovery vil du motta en velkomstepost med ytterligere informasjon.

Får jeg nytt medlemskort?

Medlemmer på nivå Gold vil ikke motta medlemskort, mens medlemmer på Platinum- og Black vil få tilsendt per post. Som eksisterende Platinum- eller Black-medlem vil du motta et GHA-medlemskort med Thon Hotels-logo så snart du takker ja til GHA Discovery.

Medlemmer på Platinum- og Black-nivå som velger å ikke bli medlem av GHA Discovery vil motta rene Thon Member-medlemskort.

Hvilke informasjon får GHA om meg?

All informasjon som gis Thon Hotels i forbindelse med medlemskap i Thon Member er Thon Hotels` eie inntil medlemmet spesielt ber oss å slette medlemskapet. Det betyr at det juridiske eierskapet til dine data tilhører Thon Hotels. Som medlem av GHA tilgjengeliggjør vi derimot medlemmets kontaktdata og bohistorikk for Global Hotel Alliance, slik at de er i stand til å kalkulere medlemmets bohistorikk, sørge for at rett medlemsnivå, at medlemmet gjenkjennes på alle medlemshoteller.

Kan jeg booke GHA-overnattinger hos Thon Hotels?

Nei, hos Thon Hotels Service Centre kan du kun booke overnattinger hos Thon Hotels.

Kan jeg booke Thon Hotels-overnattinger hos GHA?

Ja, via www.gha.com vil du kunne booke overnattinger hos Thon Hotels, og mer enn 450 andre hoteller verden over.

Hva er Local Experiences?

Det er unike, lokale opplevelser som du får tilgang til ved Platinum- og Black-nivå. Disse er skreddersydd for det stedet du besøker, og skal gjøre at oppholdet ditt blir ekstra minnerikt. Les mer om Local Experiences her.

Local Experiences opptjenes ved at medlemmet oppgraderes til Platinum- eller Black-nivå, ved fornyelse av medlemskapet, eller ved at man bor på en av de andre medlemskjedene.

Local Experiences kan tas ut på alle medlemshoteller i GHA, med unntak av Budget-hotellene i Thon Hotels.

Når må jeg ta ut min Local Experience?

Du velger selv når og hvor du ønsker å benytte din Local Experience. Husk derimot at Platinum-opplevelsen har en levetid på 18 mnd, mens Black-opplevelsen utløper etter 24 mnd.

Kan jeg tjene flypoeng/airmiles hos Thon Hotels?

Ja! Thon Hotels har inngått et samarbeid med totalt 15 flyselskaper, hvorav SAS EuroBonus er den mest fremtredende i det nordiske markedet. Som medlem av Thon Member og GHA Discovery kan du selv velge om du ønsker Thon Member-poeng eller 500 EuroBonus-poeng per opphold. Du vil også kunne bruke dine EuroBonus-poeng på gratisnetter hos oss. Les mer på SAS EuroBonus sine hjemmesider.

NB! I perioden fra 20/5- til 31/8-2014 gir vi både Thon Member- og EuroBonus-poeng for å feire det nye programmet!

Kan jeg etterregistrere poeng?

Ja, etterregistrering av bonuspoeng kan gjøres ved å kontakte Thon Hotel Service Centre, enten per brev, e-post eller telefon. 

Thon Hotels Service Centre
Att: Thon Member
Postboks 489 Sentrum
N-0105 Oslo 

Telefon: 815 55 566
Send oss en e-post

Ved å logge inn med brukernavn (medlemsnummer) og passord kan du også gå til fanen Dine bestillinger, og be om etterregistrering. Husk at du må notere referansenummeret fra oppholdet.

Hva kan jeg bruke poengene mine på?

Som Thon Member har du en rekke muligheter til å bruke poengene dine. Les mer  på Thon Member-sidene under menyvalget "bonusuttak".

Hvordan går jeg frem for å bruke poengene mine?

Uttak av bonuspoengene kan du gjøre ved å kontakte Thon Member Support på telefon 815 55 566 eller e-post member@thonhotels.no.

Hvor lang tid i forveien må jeg bestille for å kunne benytte meg av bonuspoeng?

Det er ikke fastsatt noen tidsfrist for å bestille overnatting med bonuspoeng, men det anbefales å være ute i god tid. Bonusnetter må bestilles på forhånd og gjelder et begrenset antall rom per hotell. Bestilling kan enten gjøres direkte til det hotellet du ønsker å bo på. Du kan også kontakte Thon Member Support på telefon 815 55 566 eller e-post member@thonhotels.no.

Har poengene mine utløpsdato?

Ja, bonuspoengene forfaller 3 år fra datoen de ble opptjent. Etter denne tiden vil poengene forfalle, og følgelig ikke kunne brukes. Ved bonusuttak vil de eldste poengene benyttes først.

Når får jeg tilsendt nytt kort?

Thon Member og GHA Discovery er et elektronisk fordelsprogram, men medlemskort sendes på Platinum- og Black-nivå. For oppgradering til Platinum må du bo 10 kvalifiserte netter innenfor en 12-måneders periode, på Thon Hotels eller et av de andre GHA-hotellene. Nivå Black når du ved 30 kvalifiserte netter. Du får automatisk fornyet medlemskortet ditt ved opp- eller nedgradering til Platinum- eller Black-nivå.   

Hvordan oppdaterer jeg medlemsprofilen min?

Du kan se dine opplysninger og oppdatere disse når du er logget inn som Thon Member. Gå til Thon Member-siden etter at du har logget inn, og velg "din profil".

Kan jeg ha dele medlemskort med min kone/ektemann/samboer?

Nei, medlemskapet er personlig og kan ikke benyttes av andre enn deg.

Kan bonuspoeng gis til to personer som deler rom?

Nei, bare én person per rom kan opptjene bonuspoeng.

Kan andre bruke mine bonuspoeng?

Ja, du kan gi bort dine bonuspoeng gjennom gavekort. Gavekortet kan brukes til hotellweekend på Thon Hotels. Gavekortene bestiller du hos Thon Member Support på telefon 815 55 566 eller e-post member@thonhotels.no. Poengene trekkes fra Thon Member-kontoen når du bestiller gavekortet. Gavekort på hotellweekend koster 10 000 bonuspoeng.

Kan jeg forlenge gyldighetsdatoen på mine oppsparte poeng?

Nei, poengene forfaller automatisk etter 3 år fra opptjeningsdato.

Hvis jeg betaler for rommet, får jeg bonuspoeng på mitt kort selv om jeg ikke bor på det aktuelle rommet?

Nei, bonuspoeng gis kun dersom du selv har benyttet deg av overnattingen.

Kan jeg avbestille et bonusopphold?

Ja, bestilte bonusreiser kan avbestilles og føres tilbake som bonuspoeng. Tilbakeførte poeng beholder opprinnelig dato for opptjening.

Bonusreisen må finne sted innen bonuspoengenes gyldighetsdato passeres.

Hvis man ikke har nok poeng til en overnatting, kan man da delbetale?

Nei, minimumsbeløpet for uttak av bonusopphold er 7 500 bonuspoeng.

Jeg har glemt passordet mitt. Hva gjør jeg?

Benytt vår "glemt passord"-tjeneste for å få tilsendt et nytt passord.

Finn spørsmål og svar om

Har du andre spørsmål?
Ta kontakt med
Thon Hotels Service Centre
Tlf: 815 52 400
Faks: 23 08 02 90
Send e-post 

Åpningstider for
Thon Hotels Service Centre

  • Mandag - torsdag
    08.00 - 21.00
  • Fredag
    08.00 - 18.00

Finn ledig hotell

Søk etter ledig rom på et av våre hoteller i Norge, Sverige, Belgia og Nederland.

Rom 1

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 2

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 3

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 4

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 5

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 6

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 7

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 8

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Rom 9

Voksne

Barn

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Barnets alder og sengevalg

Finn eller avbestill reservasjon

For å finne reservasjonen, trenger du reservasjonsnummeret ditt. Finn reservasjon.

Prisgaranti

Vi garanterer den laveste prisen på alle Thon-hoteller når du booker på våre nettsider. Se betingelser og les mer om vår prisgaranti.

Hjelp!

Står du fast? Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Få de beste tilbudene først

Meld deg på vårt nyhetsbrev, og få våre beste tilbud først.